Deskundigheid
In de zonnestudio is altijd een onthaalverantwoordelijke aanwezig of een geautomatiseerd systeem dat de taken van deze persoon overneemt. De onthaalverantwoordelijke heeft de gecertificeerde opleiding uitbating van een zonnecentrum gevolgd (behoudens wettelijke uitzonderingen) om zo d.m.v. een persoonlijk gesprek een deskundige ‘intake’ te kunnen doen. Alleen deze onthaalverantwoordelijk kan de ‘intake’ afnemen welke elke klant bij inschrijving in het zonnecenter dient te doorlopen. Gaat het om een klant die elders reeds werd ingeschreven dan nog moet deze klant ook bij u (nogmaals) deze ‘intake’ krijgen.
Uitingen
De zonnestudio wijst in zijn (reclame-)uitingen en voorlichtingsmateriaal altijd op het belang van verantwoord gebruik van zonneapparatuur en bijbehorende dienstverlening, conform de gangbare richtlijnen. We refereren hierbij nogmaals naar deze uitvoerig beschreven richtlijnen in de gecertificeerde opleiding. De zonnestudio brengt geen (inhoudelijke) wijzigingen aan in uitingen en materialen die door de federatie zijn vervaardigd en verspreid. Naast de verantwoordelijkheid van de zonnestudio, zoals hiervoor aangegeven, telt ook de eigen verantwoordelijkheid van de klant zich te houden aan adviezen en richtlijnen van de studio.
Klachten
De zonnestudio biedt aan zijn klanten een duidelijke mogelijkheid om op- en aanmerkingen te maken of klachten in te dienen over de dienstverlening. Deze worden op serieuze wijze behandeld. Daarnaast geeft de studio duidelijk aan hoe klanten zich met op- en aanmerkingen of klachten eventueel kunnen wenden tot FeBelSol waarbij de studio is aangesloten. De federatie is gerechtigd om zo nodig passende maatregelen te nemen jegens deze studio met de mogelijkheid van ontzetting uit het lidmaatschap (royement).